"Als onderwijs slechts één doel zou hebben, als alle leerlingen op dezelfde manier zouden leren en als hun hersenen op dezelfde manier zouden werken, hadden we misschien maar één werkvorm nodig."
Vaak denk ik in mijn huidige werk nog als leerkracht of docent. Ik wil nog steeds een blijvende bijdrage leveren aan een optimale ontwikkeling van leerlingen. Tegenwoordig mag ik hiervoor werken met de belangrijkste schakel tussen onderwijs en leerlingen: de leerkracht. Bevlogenheid, professionaliteit, vakmanschap en positivisme zijn voor mij belangrijke leerkrachtkenmerken en dus ook kenmerkend voor mijn eigen werk.
In mijn werk vind ik een goede relatie, betrokkenheid en aandacht voor talent erg belangrijk.
Bij BCO Onderwijsadvies en -ondersteuning ben ik senior onderwijsadviseur en houd ik me vooral bezig met begeleidingstrajecten rondom het primaire proces met specifieke aandacht voor het didactisch handelen van de leerkracht. Mijn werkzaamheden omvatten trajecten in het PO, VO en MBO. Daarbij geniet ik van het mogen meedenken over ontwikkelingen die leiden tot goed onderwijs voor alle leerlingen, bekwame leerkrachten en krachtige leidinggevenden.
Ook richt ik me als projectmanager bij BCO steeds meer op de begeleiding van omvangrijke en complexe projecten met betrokkenheid van verschillende geledingen en organisaties. Dit zowel op stichtingsniveau, lokaal niveau en regionaal niveau. Het betreft dan een onderwerp als kansengelijkheid, NT2 onderwijs, taalklassen of taalbeleid, maar steeds met een duidelijke koppeling naar het primaire proces.
Ik heb 16 jaar ervaring in het primair onderwijs als leerkracht, intern begeleider, adjunct-directeur. Na een opleiding tot docent pedagogiek ben ik in 2002 in dienst gekomen bij BCO. Mijn opleiding tot gecertificeerd trainer Coöperatief leren, Meervoudige Intelligentie en MIDAS beïnvloeden nog dagelijks mijn denken en handelen. Sinds december 2020 mag ik mij ook MIDAS Master-Mentor noemen en heb ik de bevoegdheid om professionals op te leiden tot mentor.