"'Great things never come from comfort zones' - Roy T. Bennett"
Wat is er mooier dan bij te dragen aan een kansrijke toekomst voor kinderen? Dat is voor mij dé reden waarom ik met zoveel plezier in het onderwijs werk.
Mijn missie is om samen met leerkrachten te zoeken naar kansen en mogelijkheden in hun onderwijspraktijk. Daarbij staat de ontwikkeling van zowel leerkracht als leerling centraal. Ik nodig anderen uit om met mij out-of-the-box te denken, zodat we samen werken aan waardevolle onderwijsontwikkelingen.
Ik laat me inspireren door leerkrachten en teams die het lef hebben om dingen anders te doen, kansen te zien en uitdagingen aan te gaan. Samen vraagstukken analyseren, onderzoeken en creëren – altijd met hetzelfde doel: samen werken aan onderwijsontwikkeling. Ik geloof dat het onderwijs dan niet alleen sterker wordt, maar ook leuker! De afgelopen jaren heb ik me vooral gespecialiseerd in de thema’s sterke didactiek, rekenen en digitale geletterdheid. Voor mij een ideale combinatie tussen een stevige basis en innovatie!
Naast mijn werk als onderwijsadviseur ben ik projectleider van de Verkeersactieve School. Met mijn collega’s zet ik me in voor de veiligheid van kwetsbare jongeren van 4 tot 17 jaar. Veilig van en naar school kunnen gaan is essentieel. Daarom ondersteunen wij scholen bij het kiezen van het juiste aanbod aan zowel theoretische als praktische verkeerseducatie.
In de media
ROVL (2024). Wisseling van de wacht. Kwartaalblad ROVL, (52), 15-18. Link naar het kwartaalblad.
Mijnster, H. (2021). Lachend leren met TikTok: tips van TikTok-juf Monique JufMLG. In L. Beker (hoofdred.), VO Gids 2022 : keuzegids voor leerlingen in groep 7/8 van het basisonderwijs en hun ouders (pp. 10-11). Bergschenhoek: Onderwijs Communicatie Groep. Link naar artikel