"Iedereen moet zo zelfstandig mogelijk deel kunnen nemen aan de samenleving."
Enthousiast, creatief, persoonlijk, waarnemend en doelgericht zijn kernwoorden die mij passen als adviseur.
Al op jonge leeftijd had ik een voorkeur voor het speciaal onderwijs. Mijn drijfveer is het in beweging zetten van een ander, dit is namelijk niet voor iedereen vanzelfsprekend. In mijn werk vind ik het belangrijk om uit te gaan van kansen: op zoek gaan naar talenten, juist deze verder te ontwikkelen en kijken naar de mogelijkheden om deze uit te vergroten.
Ik richt me graag op de ontwikkeling van het kind in de breedste zin van het woord. Samenwerking en betrokkenheid zijn voor mij de kernbegrippen in dit proces. Als je voor optimalisering van het onderwijsaanbod wilt gaan, moet je niet alleen naar het individu kijken: de omgeving is hier onlosmakelijk mee verbonden. Samenwerking met ouders, leerkrachten, leidinggevenden en pedagogische medewerkers is voor mij het allerbelangrijkste. Ik kijk daarom graag mee naar ‘de gezondheid van de werkvloer’ om de vraag het beste af te stemmen op wat de praktijk vraagt.
Na de PABO ben ik vrijwel meteen doorgegaan met de opleiding Speciaal Onderwijs in Tilburg. Mijn loopbaan begon dan ook als leerkracht in het speciaal onderwijs. Ik ben lange tijd werkzaam geweest op het Taalbrugcollege, waar ik verschillende rollen en werkzaamheden heb uitgevoerd: zorgcoördinator, jongerencoach en coach voor docenten, daarnaast was ik lid van het managementteam personeelszaken. De laatste jaren heb ik meer de focus gelegd op het gebied van coaching en coachend leiderschap. Deze vaardigheden heb ik verder mogen exploreren als leidinggevende in de kinderopvang.
In BCO heb ik een werkgever gevonden waarbij ik al mijn werkzaamheden kan combineren in mijn rol als adviseur. Iedere vraag van de klant is uniek en zorgt ervoor dat ik nooit raak uitgeleerd. “Als ik op deze wijze keer op keer mijn kennis om mag buigen naar voordeel voor een ander, dan heb ik het mooiste werk” – Remo Claasen.