TERUG NAAR ONS TEAM

Liesbeth Stammen

senior adviseur - GZ-psycholoog

Liesbeth Stammen

senior adviseur - GZ-psycholoog

"Je doet er toe."

Het raakt me telkens weer als mensen opnieuw kansen zien, openingen ervaren en een positieve ontwikkeling doormaken, vooral in de manier waarop we met elkaar omgaan. In mijn werk staat het gezien en gehoord worden centraal. Of ik nu samenwerk met leerkrachten, leerlingen, intern begeleiders (IB’ers), ondersteuningscoördinatoren (OCO’s) of ouders: ik wil dat ieder mens voelt dat hij of zij ertoe doet.

Door iemand te laten ontdekken dat hij of zij daadwerkelijk bijdraagt aan verandering, hoe klein ook, ontstaat iets bijzonders. Juist dat moment waarop iemand beseft: ik kan het verschil maken, is voor mij van grote waarde.

Als GZ-psycholoog ben ik actief binnen de onderwijsondersteuning op diverse scholen in Noord-Limburg. Ik heb ervaring in het basis-, voortgezet-, speciaal basis-, praktijk- en (voortgezet) speciaal onderwijs. Daarnaast heb ik meegewerkt aan de ontwikkeling van gedragsklassen en voer ik begeleidende gesprekken met leerlingen, zowel bovenschools als binnen de scholen.

Ik ben regiebehandelaar dyslexie en maak al jaren deel uit van verschillende adviesteams en ondersteuningsloketten. Daarbij weeg ik steeds zorgvuldig het belang van de leerling af tegen de haalbaarheid voor de leerkracht. Want alleen samen kunnen we bouwen aan een omgeving waarin iedereen tot zijn recht komt en erbij hoort.

BIG-nummer: 19049676525

Publicaties

  • Bokkers, S., Gerwen, N. van, Geraads, A., Wienen, B., Hulstijn, N., Janssen, M., Titulaer, S., Stammen, L. & Ven, M. van de (2020). Pedagogisch optimisme in het primair en voortgezet onderwijs. Venlo: BCO Onderwijsadvies en -ondersteuning. https://publicaties.bco-onderwijsadvies.nl/hgpd/magazine

Verhaal uit de praktijk

Lees hier een praktijkverhaal waar Liesbeth bij betrokken is.