Pedagogisch optimisme is het uitgangspunt
De aanpak van Handelingsgerichte procesdiagnostiek (HGPD) is de onderlegger onder al onze werkzaamheden: we gaan uit van de kracht van de leerling én de leerkracht en bieden onderwijs passend bij de onderwijsbehoeften van het kind.
Bekijk ook een ons magazine over Handelingsgerichte procesdiagnostiek (HGPD), waarvan pedagogisch optimisme de basis is.
Het doel is de ontwikkeling van kinderen met een specifieke ondersteuningsbehoefte te verbeteren, met kleine stapjes, door middel van vertrouwen, eigenaarschap en samenwerking met ouders.
Wij ondersteunen daarnaast diverse samenwerkingsverbanden (SWV) door het geven van onafhankelijke deskundigenadviezen bij het toewijzen van toelaatbaarheidsverklaringen (TLV).
Verhalen uit de praktijk
Weten hoe leerlingondersteuning er in de praktijk uitziet? Laat je inspireren door deze praktijkverhalen.
Onze gedragswetenschappers voeren ook werkzaamheden uit in het voortgezet onderwijs.
Meer informatie?
Elke situatie is uniek en vraagt daarom om een aanpak op maat. Neem voor een vrijblijvend gesprek contact met ons op.