"Samen met onderwijsprofessionals ga ik voor een optimale ontwikkeling van elk kind, waarbij ieder kind gezien wordt, er mag zijn, zijn talenten kan benutten en zich kan ontwikkelen."
Mijn focus ligt op samen zijn, samen leren en samen ontwikkelen. Wie ben ik, wie ben jij en wie zijn wij? Samen met de leerkracht van een groep kinderen één team maken waarin iedereen mag zijn wie hij/zij is en ruimte heeft voor ontwikkeling. Daarnaast is het belangrijk om het onderwijs zó vorm te geven, dat de kinderen zich betrokken voelen bij hun leerproces en gemotiveerd zijn om te leren.
Dit geldt ook voor de leerkrachten die op een school werken. Nadenken over, ‘wie ben ik als leerkracht? Wie ben jij? Wie zijn wij?’. En vooral: samen werken aan de ontwikkeling op schoolniveau.
Na een start als leerkracht binnen het regulier basisonderwijs heb ik 12 jaar gewerkt als leerkracht en intern begeleider binnen het speciaal onderwijs. Daarnaast heb ik diverse opleidingen gevolgd binnen NLP en TA.
Bij BCO Onderwijsadvies en -ondersteuning werk ik als adviseur binnen het team effectief leren. Vanuit verbinding, nieuwsgierigheid en enthousiasme werk ik met leerkrachten en teams aan de ontwikkeling van het onderwijs. Belangrijk hierbij zijn bewustwording, inzichten, bekrachtiging, keuzemogelijkheden en autonomie. Ik denk vanuit een positieve, kritische blik in kansen en mogelijkheden.