TERUG NAAR ONS TEAM

Lia van Haren

senior adviseur

Lia van Haren

senior adviseur

"Samen staan we sterk."

Goed onderwijs maak je niet alleen, maar samen. Ieder draagt vanuit zijn eigen rol een steentje bij.

Als adviseur jonge kind stimuleer ik persoonlijke ontwikkeling en samenwerking binnen een groep met als doel iets blijvends opbouwen. Altijd met een duidelijke opbrengst voor het jonge kind.

Denkend vanuit kansen kijk ik met de professional en de praktijk mee. Luisteren, analyseren en kritische vragen stellen zijn vaardigheden die mij typeren. Ik geniet ervan als professionals regie nemen en actief worden.Ik voel mij als een vis in het water als ik kan ondersteunen in ieders zone van naaste ontwikkeling. Het geeft mij een trots gevoel als we samen terugkijken en de opbrengst voor het jonge kind en de professional vieren.

Ik ben als adviseur jonge kind voornamelijk werkzaam in visietrajecten rondom onderwijs aan het jonge kind, Basisontwikkeling/Startblokken, spelend leren in groep 1-2-3/2-3, kwalitatief goed rekenonderwijs in groep 1-2-3, een doorgaande lijn in onderwijs van 0-7 jaar, voor- en vroegschoolse educatie (VVE), begeleiding van professionele leergemeenschappen (PLG).

Publicaties

  • Van Haren, L., & Postma, M. (2024). Geletterdheid in de werkplaats: De lees- en schrijfhoek. De wereld van Het Jonge Kind HJK, 51(7), 26-30.Lees het artikel hier.
  • Van Haren, L. (2021). Thema’s en spel met de allerjongsten: Startblokken op de 0 tot 2-jarigengroep. Zone, 20(3), 13-15. Lees het artikel hier.
  • Van Haren, L., & Hillen, J. (2015). Bouwen aan de bouwhoek: Creatief spelen voor jongens en meisjes. De wereld van Het Jonge Kind HJK, 43(3), 28-31.
  • Hillen, J. &  Van Haren, L. (2012). Wiskunde A met jonge kinderen. De wereld van Het Jonge Kind HJK, 39(5), 16-18.
  • Van Haren, L., Wichers-Bots, J., & Blonk, A. (2008). Professionalisering door schoolspecifiek onderzoek. Tijdschrift voor orthopedagogiek, 11(47), 444-459.

Verhaal uit de praktijk

Lees hier een praktijkverhaal waar Lia bij betrokken is.